Hoe kunnen we je helpen?
Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.
Welke cheques van Pluxee kan ik aanvaarden in mijn webshop?
Je kunt de Pluxee Lunch, Pluxee Eco, Pluxee Sport & Culture en Pluxee Cadeau aanvaarden in je webshop.
Hoe kan ik betalingen met Pluxee-cheques aanvaarden in mijn webshop?
Werk je met PSP Mollie en maak je gebruik van de plugin WooCommerce, Magento 2, PrestaShop, Sylius, Odoo of een directe API koppeling met de Orders API, dan kun je meteen vragen om Pluxee-cheques te aanvaarden in je webshop.
Je kunt Pluxee ook rechtstreeks integreren via onze partner Thunes.
Vul dit formulier in om de Pluxee-cheques als betaalmiddel te aanvaarden in je webshop.
Kan ik Pluxee aanvaarden als betaalmethode in mijn webshop?
Handelaars die werken met PSP Mollie en gebruik maken van één van volgende plugins WooCommerce, Magento 2, Prestashop en Sylius, Odoo, Oro Commerce, Shopware 6, Salesforce Commerce Cloud of een directe API koppeling met de Orders API kunnen Pluxee-cheques als betaalmiddel aanvaarden in hun webshop.
Het is ook mogelijk om rechtstreeks te integreren met onze betalingspartner Thunes.
Kunnen alle producten/diensten gekocht worden met Pluxee-cheques?
De voorwaarden voor het aanvaarden van maaltijd- en ecocheques is wettelijk bepaald.
Als je ook producten verkoopt die niet met Pluxee-cheques kunnen worden betaald, dan dien je de producten in je webshop te taggen.
Deze informatie moet worden gecommuniceerd tot op het moment van betaling, zodat Mollie (of Limonetik) een ander betaalmiddel kan voorstellen voor het resterende bedrag.
Je klant kan dan enkel de toegestane producten met Pluxee- cheques betalen. De andere producten kunnen op hetzelfde moment met een ander betaalmiddel betaald worden.
Hoe gebeurt de terugbetaling van een bestelling die volledig of gedeeltelijk met Pluxee-cheques is betaald?
Pluxee zorgt voor de terugbetaling voor het gedeelte dat betaald is met Pluxee-cheques.
Indien er in dezelfde bestelling een deel is betaald met een ander betaalmiddel, zal je door je PSP of Limonetik terugbetaald worden voor dat gedeelte.
Zijn betalingen met Pluxee-cheques beveiligd?
De online betalingen gebeuren volgens 2 factor-authenticatie. De kaarthouder dient zijn kaartnummer en een SMS-code in te geven om online te kunnen betalen.
Kunnen mijn klanten een betaling met Pluxee-cheques combineren met een ander betaalmiddel?
Ja, je klanten kunnen een betaling met Pluxee-cheques aanvullen met een ander betaalmiddel. Deze aanvullende betaling wordt dan beheerd door Mollie (of door Limonetik ).
Wil je de aanvullende betaling beheren via je bestaande PSP, dan moet je zelf de verschillende transacties naar de juiste partij sturen.
Hoe kan ik een klant terugbetalen die betaalde met Pluxee-cheques?
Een terugbetaling in Pluxee-cheques is nog niet mogelijk. Omdat er wettelijk strikt bepaald is welke producten en diensten met Pluxee-cheques aangekocht kunnen worden, moet je je klant een online tegoedbon bezorgen die zich beperkt tot producten die in aanmerking komen voor betalingen met Pluxee-cheques.
Het Pluxee-saldo van mijn klant is niet toereikend om zijn bestelling te betalen
In dat geval krijgt je klant automatisch de keuze voor een ander betaalmiddel om het restbedrag te betalen. Deze aanvullende betaling wordt dan beheerd door je PSP (of door Limonetik).
Kan mijn klant een bestelling doen met zowel producten die wel en niet met Pluxee-cheques betaald mogen worden?
Ja, dat kan. Als je ook producten verkoopt die niet voor Pluxee-cheques in aanmerking komen, dan dien je de producten die wel met Pluxee-cheques kunnen worden betaald in je webshop te taggen.
Je klant kan dan enkel de toegestane producten met Pluxee-cheques betalen. De overige producten kunnen in dezelfde bestelling met een ander betaalmiddel betaald worden.
Wat kan ik doen als mijn klanten vragen stellen waarop ik het antwoord niet weet?
Voor vragen over het Pluxee for users-account en rond online betalingen met de Pluxee Card, mag je je klant doorverwijzen naar de Consumentendienst van Pluxee.
Welke visibiliteit krijgt mijn webshop?
Je webshop wordt opgenomen in de partnerlijst op onze gebruikerswebsite. Bezorg ons je logo, afbeelding en een kort tekstje via deze pagina.
Als handelaar in het Pluxee-netwerk heb je ook de mogelijkheid om een korting te publiceren op de gebruikerswebsite. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie.
Ik werk al met Mollie. Wat moet ik doen om Pluxee als betaalmiddel te activeren?
- Je hoeft alleen maar een contract te tekenen met Pluxee om online betalingen te aanvaarden. Nog geen contract? Vul dit formulier in.
- Pluxee stuurt je vervolgens een Merchant ID (UID) waarmee je Pluxee kan activeren als betaalmethode op het Mollie-portaal.
- Vervolgens moet je de producten selecteren die in aanmerking komen voor Pluxee-betalingen. Bekijk hier de procedure.
- Controleer of Pluxee als betaalmethode op je e-shop verschijnt.
- Als laatste stap vul je dit formulier in om op onze website Pluxee for Users en Pluxee BE-app te verschijnen in de rubriek online betalen.
Aanvaard je meerdere Pluxee cheques op je e-shop?
Het is perfect mogelijk om meerdere cheques op je e-shop te aanvaarden.
Let wel, een artikel kan slechts voor één type cheque in aanmerking komen. Als één van je producten in aanmerking komt voor Pluxee Eco en Pluxee Cadeau, dan moet je dit product slechts voor één cheque taggen (Pluxee Eco bijvoorbeeld).