Een wereld van mogelijkheden om dagelijks te ontdekken
Wij geloven dat het leven bedoeld is om van elk moment volop te genieten en momenten te delen met de mensen van wie je houdt. Om verrijkende en gepersonaliseerde ervaringen waar te maken, combineren we meer dan 45 jaar ervaring met alle wendbaarheid en energie van een nieuw digitaal merk. Het resultaat: een indrukwekkend aanbod van meer dan 250 producten in 31 landen die werknemers meer vrijheid geven in de keuzes die ze elke dag maken, van restaurantmaaltijden tot cultuur, inclusief beloningen en cadeaukaarten.
Pluxee, een korte naam met een grote betekenis:
- “Plux” staat voor positiviteit. Het visualiseert alles waar we voor staan: een wereld vol mogelijkheden openen en méér mogelijk maken.
- De “X” symboliseert hoe we die wereld vol mogelijkheden omzetten naar gepersonaliseerde, duurzame ervaringen voor onze klanten, handelaren, consumenten en medewerkers.
- De dubbele “EE” achteraan is de kern van wat we doen: “Employee Engagement”, of medewerkersbetrokkenheid.
In onze maatschappij, waar alles constant met elkaar in contact staat, is de grens tussen werk en privé steeds vager. Daarom is het vinden van een balans tussen beide zaken een topprioriteit voor werknemers. Deze uitdaging gaan wij graag aan. Daarom zoeken we voortdurend naar nieuwe manieren om de levenskwaliteit, koopkracht én betrokkenheid te verbeteren. Een belangrijk voordeel voor groeiende bedrijven die om hun prestaties geven!
Pluxee, een overzicht in cijfers
Om onszelf beter voor te stellen, laten we de cijfers spreken.
4,4 miljoen transacties
verrijkt met data elke dag (dat is 50 per seconde!)
36 miljoen levens
die we verrijken
500.000 klanten
een bron van motivatie op elk moment
1,7 miljoen handelaars
met wie we groeien
+5.000 talenten
tot uw dienst
500 partners
waarin we vertrouwen hebben
31 landen
waar we te vinden zijn
6 miljard euro
die bedrijven en lokale economieën elk jaar ondersteunen
19 miljard euro
aan omzet
Een beetje geschiedenis met Pluxee
2023
Sodexo Benefits & Rewards Services wordt Pluxee.
Met een assortiment van meer dan 250 diensten, opent Pluxee nieuwe mogelijkheden voor zowel individuen als bedrijven.
2021
In Frankrijk verwerft Sodexo BRS een meerderheidsbelang in Wedoogift, dat Glady wordt, de leider in cadeaucheques.
2021
Als illustratie van de snelle digitale transformatie, sluit Sodexo wereldwijde partnerschapsovereenkomsten met Just Eat Takeaway.com in België en met Uber Eats in Frankrijk, met als doel deze samenwerkingen uit te breiden naar Europa en Latijns-Amerika.
2017
Begin van de digitale transformatie met de komst van Aurélien Sonet als Algemeen Directeur.
2016
Sodexo BRS neemt Inspirus over, waarmee het zijn positie als wereldleider in medewerkersbetrokkenheid en -erkenning versterkt.
2014
Sodexo BRS neemt Motivcom plc over en wordt de Europese leider in Motivatie- en Erkenningsdiensten.
2001
Terwijl Sodexo BRS zich in het Verenigd Koninkrijk vestigt, kiest het bedrijf geleidelijk aan voor een digitale koers en biedt oplossingen aan via het internet, waaronder online bestellingsextranetten en dedicated websites.
1999
BRS is de eerste speler in de sector die een licentie voor de Chinese markt verkrijgt en daar de Restaurantkaart mag aanbieden.
1998
Sodexo BRS neemt de op een na grootste speler op de Argentijnse markt over, namelijk Luncheon Tickets, en zet zijn internationale ontwikkelingsstrategie voort in Roemenië, Slowakije, Polen, Tunesië en India.
1993-1995
Sodexo BRS groeit wereldwijd en verstevigt zijn positie (of vestigt zich) in Europa (België, Frankrijk, Italië), Latijns-Amerika (Chili, Brazilië, Mexico) en Azië (India, Filippijnen).
1992
Het bedrijf is nu ook werkzaam in Centraal- en Oost-Europa (Hongarije, Tsjechische Republiek en Oostenrijk), Turkije en Colombia, waar het meteen marktleider wordt.
1990
Sodexo Cheques en Kaarten voor Diensten zet de internationale expansie verder en vestigt zich in Mexico en Venezuela.
1989
Chèque Restaurant zet zijn expansie in het buitenland voort tijdens de jaren 1980 en vestigt zich in zes Europese landen (Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, België en Luxemburg) en Chili. Lancering van Sodexo Pass International.
1986
Sodexo BRS rondt de overname van Chèque Restaurant af, dat onmiddellijk wordt samengevoegd met Ticket Repas.
1976
Het bedrijf Sodexo BRS, later geleid door Albert George, wordt opgericht in Frankrijk en vestigt zich in België, in 1978 vervolgens ook in Duitsland en in 1980 in Brazilië.