Vaderdagcadeaus: stimuleer je verkoop met deze eenvoudige tips!
19 april 2024
Vaderdag komt er al snel aan. Als handelaar weet je natuurlijk perfect dat dit de ideale gelegenheid is om je klanten één dag lang een onvergetelijke ervaring te bieden en vooral: om ze bij jou het ideale vaderdagcadeau te laten vinden! Ontdek hoe je dat doet in 4 eenvoudige stappen.
1. Controleer je voorraad en vul eventueel aan
Een winkel die een speciale dag organiseert, krijgt meer klanten over de vloer of bezoekers op de website. Check dus om te beginnen of je voldoende producten in voorraad hebt om aan die uitzonderlijk hoge vraag te voldoen.
Denk ruim op voorhand na over je aanbod en ga na welke producten in aanmerking komen als vaderdaggeschenk. We denken dan spontaan aan juwelen, boeken, bloemen, hightech snufjes, enz. Bied je klanten een voldoende ruime keuze aan producten, zodat ze bij jou het ideale vaderdagcadeau vinden.
2. Bied je klanten voor deze gelegenheid een ideale ervaring
Je voelt je al heel wat geruster als je weet dat je voldoende voorraad hebt om op de hogere vraag in te spelen. Nu is het tijd om je verbeelding te laten werken! Op de bewuste dag moet je je klanten immers een originele en onvergetelijke winkelervaring bieden.
In een fysiek verkooppunt organiseer je bijvoorbeeld een avondshopping en creëer je een feestelijke sfeer in de winkel. Of je bundelt je krachten met andere handelaars om een gemeenschappelijk shoppingevenement op touw te zetten.
Baat je een online shop uit? Organiseer dan een wedstrijd op de sociale media om je visibility en naamsbekendheid te vergroten, met mooie vaderdagcadeaus als prijzen.
3. Verwen klanten met extra service, zoals inpakken of leveren
Terwijl je met een divers aanbod aan vaderdagcadeaus klanten naar je (fysiek of online) verkooppunt lokt, vergroot je de klantenbinding met allerlei kleine attenties. Wat in het pakje zit, blijft natuurlijk belangrijk, maar een vernuftige of luxueuze verpakking maakt het alleen maar waardevoller.
Maak het je klanten dus makkelijk en verwen hen met een gepersonaliseerde inpakservice. Laat hen ook kiezen uit allerlei leveringsmogelijkheden, zeker als ze wat verder weg wonen of liever online shoppen.
4. Verzorg je communicatie en maak van Vaderdag een schitterend feest!
Je actie mag nog zo goed in elkaar zitten, als je klanten de weg naar je winkel of webshop niet vinden, heb je er niets aan. Communiceer dus over je speciale actie op je sociale media of website en in je winkel. Zorg dat er over je evenement gepraat wordt en motiveer je klanten om langs te komen.
Verkoop je producten die in aanmerking komen voor ecocheques? Laat dat dan zeker weten aan je klanten! Pluxee biedt je voor Pluxee Eco een communicatiekit aan (met posters, visuals voor je sociale media en banners voor je e-mails).