Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.

Product

Wat zijn Pluxee Consumption?

De koopkrachtpremie, toegekend door de werkgever in de vorm van Pluxee Consumption, is een nieuwe maatregel van de overheid met als doel extra koopkracht te bieden aan Belgische werknemers (tot €750). 

Pluxee Consumption is beschikbaar in elektronische vorm, geladen op de Pluxee-kaart van je klanten en is geldig tot 31/12/2024. 

Het kan worden besteed in elke winkel die Pluxee Lunch aanvaardt voor de aankoop van voedingsmiddelen (maaltijden of kant-en-klaarmaaltijden) en/of Pluxee Eco (ecologische producten en diensten (zie lijst).

Wat zijn de voordelen van Pluxee Consumption?

Verhogen van je omzet, aantrekken van nieuwe klanten,… Ontdek alle voordelen van het aanvaarden van Pluxee Consumption hier

Wat is de geldigheidsduur van Pluxee Consumption?

Pluxee Consumption, de koopkrachtpremie in elektronische vorm zijn geldig tot 31 december 2024. 

In welk formaat zijn Pluxee Consumption beschikbaar?

Pluxee Consumption is beschikbaar in elektronisch formaat op de Pluxee Card van je klanten.  

Mag ik Pluxee Consumption aanvaarden?

Pluxee Consumption kan worden besteed in elke winkel die Pluxee Lunch aanvaardt voor de aankoop van voedingsmiddelen (maaltijden of kant-en-klaarmaaltijden) en/of Pluxee Eco (ecologische producten en diensten (zie lijst).

Ik wil Pluxee Consumption aanvaarden

✅ Aanvaard je al Pluxee Lunch en/of Pluxee Eco? Dan aanvaard je automatisch ook elektronische  Pluxee Consumption.

  • Geen nieuw contract nodig.
  • Geen technische aanpassingen of ontwikkelingen nodig.
  • Dezelfde tarieven en aanvaardingscriteria als de cheques die je al aanvaardt. Bv: wie maaltijdcheques aanvaardt, kan op dezelfde manier en aan dezelfde voorwaarden Pluxee Consumption aanvaarden voor voedingsmiddelen.
  • Automatische selectie van type cheques: als je klant naast Pluxee Consumption ook andere elektronische Pluxee-cheques heeft waarmee de aankoop gedaan kan worden (Pluxee Lunch en/of Pluxee Eco), bepaalt een slim systeem in welke volgorde de cheques gebruikt worden.  
  • 1/ Eerst worden de cheques gebruikt die voldoende zijn voor het hele aankoopbedrag.  
  • 2/ Daarna kiest het systeem automatisch de cheques die het eerst vervallen.   

Bekijk hier hoe betalingen met Pluxee Consumption werken

❎ Aanvaard je nog geen Pluxee Lunch en Pluxee Eco in je zaak maar wil je Pluxee Consumption aanvaarden?

  • Sluit je dan snel aan voor de aanvaarding van Pluxee Lunch (voedingsmiddelen) of Pluxee Eco (bekijk de lijst met producten en diensten) en tegelijkertijd aanvaard je ook de Pluxee Consumption.
  • Dankzij één enkel contract krijg je toegang tot Pluxee Consumption en Pluxee Lunch, en/of Pluxee Eco. 

Pluxee Consumption aanvaarden 

Hoe werkt een transactie met een elektronische Pluxee Consumption?

Online, via een e-shop of bestelplatform (Takeaway, Deliveroo of Uber Eats) 

Je klanten kunnen hun koopkrachtpremie (Pluxee Consumption) online besteden via een e-shop of bestelplatform.

Heb je een e-shop en/of werk je met een bestelplatform (Takeaway, Deliveroo of Uber Eats) en aanvaard je Pluxee Lunch en/of Pluxee Eco ?

Je hoeft niks te doen! Wanneer je klanten willen betalen met hun koopkrachtpremie op een e-shop of bestelplatform (Uber Eats, Deliveroo, Takeaway of Phenix), zullen ze moeten kiezen om te betalen met hun Pluxee Lunch (voor de aankoop van voedingsmiddelen of Pluxee Eco (voor de aankoop van ecologische producten/diensten).

Vervolgens selecteert een systeem automatisch de cheque waarmee er betaald zal worden (Pluxee Lunch/Pluxee Eco of de koopkrachtpremie).

Heb je een e-shop en is je PSP Mollie, maar aanvaard je de Pluxee Lunch of Pluxee Eco nog niet online?

Mis deze kans om je verkoop te stimuleren dus niet! Schrijf je in om de Pluxee Lunch (voedingsmiddelen) of Pluxee Eco te aanvaarden op je e-shop!

➡️ Aanvaard de online koopkrachtpremie

Heb je een restaurant en aanvaard je Pluxee Lunch, maar werk je nog niet met een bestelplatform (Takeaway, Deliveroo of Uber Eats)?

Je kan je aansluiten bij een of meer van onze partner bestelplatforms om je verkoop en zichtbaarheid een boost te geven!  

➡️ Uber Eats

➡️ Takeaway

➡️ Deliveroo

Zodra je aansluiting is afgerond met de partner, zullen zij ons informeren en kunnen wij deze nieuwe betaaloptie activeren. Je klanten kunnen dan betalen met hun Pluxee Lunch via het bestelplatform.

In een fysiek verkooppunt

Hoe transactie met Pluxee Consumption aanvaarden?  

Selecteer “PLUXEE LUNCH” of "PLUXEE ECO” op je terminal of kassa, naargelang het product dat jij aanvaardt.

Welke producten kunnen ermee betaald worden?  

  • Als je Pluxee Lunch aanvaardt: Enkel voor de aankoop van voedingsmiddelen, net zoals bij de Pluxee Lunch (maaltijdcheques);
  • Als je Pluxee Eco aanvaardt: Enkel voor de aankoop van ecologische producten, net zoals bij Pluxee Eco (ecocheques).

Heeft je klant naast Pluxee Consumption ook nog andere cheques, welke cheques worden dan gebruikt

  1. Kan hij met 1 van beide cheques het volledig aankoopbedrag betalen? Dan zullen automatisch de cheques gebruikt worden waarmee het hele bedrag betaald kan worden (Pluxee Consumption  OF Pluxee Lunch/Pluxee Eco). Zo vermijden we geweigerde transacties en zorgen we voor vlotte betaling.
  2. In alle andere gevallen zullen eerst de cheques gebruikt worden die het eerst vervallen. Zo vermijden we vervallen cheques.
  3. Is er nadien nog een openstaand saldo dat met het andere type cheque kan betaald worden? Initieer dan een nieuwe transactie, klik opnieuw op “PLUXEE LUNCH”/ "PLUXEE ECO” (naargelang het product dat jij aanvaardt).

Lees hier hoe jij Pluxee Consumption in jouw zaak kan aanvaarden. 

Mijn klant wilde betalen met Pluxee Consumption maar er werden andere cheques gebruikt ?

Heeft je klant naast Pluxee Consumption ook nog andere cheques, welke cheques worden dan gebruikt?

  1. Kan hij met 1 van beide cheques het volledig aankoopbedrag betalen? Dan zullen automatisch de cheques gebruikt worden waarmee het hele bedrag betaald kan worden (Pluxee Consumption OF Pluxee Lunch/ Pluxee Eco). Zo vermijden we geweigerde transacties en zorgen we voor vlotte betaling.
  2. In alle andere gevallen zullen eerst de cheques gebruikt worden die het eerst vervallen. Zo vermijden we vervallen cheques.
  3. Is er nadien nog een openstaand saldo dat met het andere type cheque kan betaald worden? Initieer dan een nieuwe transactie, klik opnieuw op “PLUXEE LUNCH”/ ”PLUXEE ECO” (naargelang het product dat jij aanvaardt).

Lees hier hoe jij Pluxee Consumption in jouw zaak kan aanvaarden. 

Transactie met Pluxee Consumption is "tijdelijk geweigerd”?

Om Pluxee Consumption te aanvaarden, selecteer op je terminal “Pluxee Lunch” of “Pluxee Eco” (naargelang het product dat jij aanvaardt).

Wanneer je “Pluxee Consumption” selecteert, zal de transactie niet doorgaan en krijg je als boodschap dat de transactie “tijdelijk geweigerd” is. 

Hoe kan ik transacties met Pluxee Consumption identificeren?

Transacties met Pluxee Consumption worden opgenomen in je gebruikelijke producttransacties.

Bijvoorbeeld: als je Pluxee Lunch aanvaardt, verschijnen de transacties met Pluxee Consumption als Pluxee Lunch-transacties. 

Hoe lang duurt de terugbetaling van elektronische Pluxee Consumption?

De transacties die je via jouw terminal aanvaardt, worden binnen 2 werkdagen automatisch door Pluxee terugbetaald op de rekening die je bij je aansluiting hebt vermeld.

Bekijk de details van al jouw transacties, terugbetalingen en facturen 24/7 op Pluxee Merchants Portal.

Heb je nog geen inloggegevens? Vraag ze nu aan!

Hoe kan ik mijn kassamedewerkers uitleggen hoe betalingen met Pluxee Consumption werken?

Je kan een handige handleiding downloaden en afprinten voor je kassamedewerkers naargelang het product of de producten die je aanvaardt.

Waar vind ik mijn aansluitingsnummer om mijn cheques terug te sturen?

Je hoeft je aansluitingsnummer niet te vermelden op het afgifteborderel maar wel je BTW-NUMMER. Dat is essentieel zodat we je kunnen terugbetalen. 

Hoe ontvang ik een nieuw afgifteborderel zodat ik de papieren Pluxee Consumption kan terugsturen?

Download het afgifteborderel en stuur het borderel volledig ingevuld mee met de Pluxee Consumption. 

Ik heb papieren Pluxee Consumption teruggestuurd, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen.

Je terugbetaling kan alleen plaatsvinden als je je eerder hebt aangesloten bij het Pluxee Consumption netwerk. Heb je dit nog niet gedaan? Vul snel het aansluitingsformulier in. Wanneer je aansluiting verwerkt is, zullen wij de teruggestuurde cheques terugbetalen.

De terugbetalingstermijnen zijn 15 werkdagen. 

Wat is de uitbetalingstermijn van de papieren Pluxee Consumption?

De cheques worden gewoonlijk terugbetaald binnen de 15 werkdagen. 

Naar welk adres kan ik de gebruikte papieren Pluxee Consumption sturen?

Pluxee / Input For You 

Boulevard International 55 Building L 

1070 Brussel 

Kunnen ongebruikte of verlopen Pluxee Consumption terugbetaald of uitgewisseld worden?

Pluxee Consumption kunnen niet omgeruild worden en moeten vóór 31 december 2024 gebruikt worden. 

Kan ik geld terugbetalen op de Pluxee Consumption?

Neen, het is niet toegestaan contant terug te betalen op Pluxee Consumption.

Ik wil papieren Pluxee Consumption aanvaarden

Vul het aansluitingsformulier in om de papieren cheques te aanvaarden.   

Nadat je het formulier hebt ingevuld, kan je ons de papieren cheques opsturen voor terugbetaling. Volg daarvoor deze procedure. Stuur de cheques op samen met het volledig ingevulde afgifteborderel.  

Aanvaard papieren Pluxee Consumption