Hoe kunnen we je helpen?
Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.
Hoe kan ik cheques bestellen bij Pluxee?
Je heb twee mogelijkheden om je cheques bij Pluxee te bestellen:
- Je werkt samen met een Sociaal Secretariaat en deze kan de bestelling voor je plaatsen. In dat geval raden we je aan contact met hen op te nemen voor de details.
- Je plaats de bestelling zelf via je Pluxee Clients Portal Klantenzone.
Wat moet ik doen om te bestellen via mijn Sociaal Secretariaat?
Na het openen van je Pluxee-klantaccount, creëer je je toegang tot je Klantenzone Pluxee Clients Portal met behulp van de link in onze Welkomstmail.
Daarna hoef je niets meer te doen. Je bestelling zal automatisch geplaatst worden. Je begunstigden worden ook automatisch gecreëerd en beheerd door je Sociaal Secretariaat.
Mijn sociaal secretariaat heeft een bestelling geplaatst, maar ik heb geen contract voor het besteld product. Wat moet ik doen ?
Onze commerciële dienst zal contact met u opnemen. Indien dat niet het geval is, dan kunt u hen altijd bellen op het nummer 02 547 55 04.
U kunt ook een mail sturen naar sales@sales.pluxee.be.
Vanaf wanneer zijn de cheques beschikbaar op de kaarten?
Het bedrag van de cheques wordt opgeladen op de kaarten 48u na ontvangst van de betaling. Vergeet niet om de gestructureerde mededeling te gebruiken die vermeld staat op uw factuur.
Wat is de levertijd van Pluxee-kaarten?
Pluxee-kaarten waarop cheques in elektronisch formaat worden gestort, worden in twee fasen afgeleverd:
- De PIN / PUK-codes van de kaarten worden eerst verzonden, uiterlijk 3 werkdagen na ontvangst van de betaling van je bestelling.
- De kaarten worden 2 werkdagen later geleverd. Cheques worden binnen 48 uur na betaling van je bestelling op de kaart geladen.
Naar welk adres worden de kaarten verstuurd ?
De kaarten worden verstuurd naar het adres dat doorgegeven werd door je Sociaal Secretariaat. Zij hebben ons het leveringsadres doorgegeven.
Hoe bepaal je het bedrag van de cheques? (nominale waarde)
Heel eenvoudig: je beslist zelf het bedrag in functie van je budget.
Voor maaltijdcheques is dit een bedrag per dag en maximaal € 8/dag.
Bv.: een cheque van 8 €/dag geeft recht op een bedrag van € 160 aan maaltijdcheques per maand (20 dagen x € 8).
Dit bedrag kan bijvoorbeeld ook € 7 of € 7,56 zijn als je dat wilt.
Voor de andere cheques moet je het totale gewenste bedrag opgeven voor onze offerteberekening of bij het plaatsen van je bestelling:
- Het maximale bedrag voor ecocheques is € 250/jaar ;
- Voor Sport- en cultuurcheques is dit € 100/jaar ;
- Voor Cadeaucheques zijn de maximale bedragen afhankelijk van de gelegenheid.
Wat zijn de leveringstermijnen van de papieren cheques?
De levering van de papieren cheques gebeurt uiterlijk 5 werkdagen na ontvangst van de betaling.
Wat zijn de stappen die ik moet volgen om mijn eerste bestelling van cheques te plaatsen?
- Begin met het aanvragen van een vrijblijvende offerte op onze e-commerce site. Vul de vereiste gegevens in en we maken een schatting van een persoonlijk aanbod op basis van jouw verzoek;
- Als je tevreden bent met deze schatting, open je je klantenaccount Pluxee Clients Portal (stap 3) om verder te gaan met de bestelling.
- Creëer je toegang voor je Pluxee Clients Portal Klantenzone met behulp van de link van onze Welkomstmail. Pluxee Clients Portal is het platform om jouw cheques te bestellen en te beheren. Vergeet niet je spams te controleren indien de e-mail niet aankomt;
- Log in op Pluxee Clients Portal en voeg eerst al je begunstigde toe (de medewerkers voor wie je wenst te bestellen). Heb je maar een paar medewerkers, ga dan voor de handmatige methode. Gebruik anders het Excel-bestand dat beschikbaar is gesteld op Pluxee Clients Portal;
- Creëer je een nieuwe bestelling: selecteer het product dat je wil bestellen en geef vervolgens de gewenste bedragen voor jouw begunstigden aan. Geef bij het bestellen van maaltijdcheques ook het gewenste aantal tegoedcheques per medewerker (aantal gewerkte dagen) aan. Vergeet niet je bestelling bij de laatste stap te bevestigen;
- Ten slotte ontvang je per e-mail een factuur met het totaalbedrag van de cheques en de servicekosten. Bij het bestellen van kaarten (als er kaarten moeten worden geproduceerd en geleverd voor jouw begunstigden), ontvang je een tweede factuur waarop deze kosten staan vermeld;
- Betaal de bedragen die op de facturen staan via overschrijving op de aangegeven bankrekening en via de gestructureerde mededeling in de e-mail. Je bestelling wordt pas in behandeling genomen na ontvangst van je betaling.