Hoe kunnen we je helpen?
Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.
Hoeveel maaltijdcheques mag je als zaakvoerder aan jezelf uitkeren?
Dat doe je op basis van de effectief gepresteerde werkdagen of -uren. Je kan jezelf één maaltijdcheque van maximum € 8 toekennen per gewerkte dag.
Heb je onregelmatige werkdagen? Bereken het aantal cheques dan op basis van de gepresteerde werkuren. Als je ziek bent of een vakantiedag opneemt, heb je voor die dag geen recht op een maaltijdcheque.
Het aantal cheques per begunstigde kan je voor elke bestelling aanpassen. Zo stem je het aantal maaltijdcheques af of de reëel gewerkte dagen of uren.
Hoe bereken ik de TCO voor het mobiliteitsbudget?
Het bedrag van het federaal mobiliteitsbudget, ter vervanging van een bedrijfswagen, wordt berekend op basis van de TCO (de Total Cost of Ownership. Volgens het koninklijk besluit kan je kiezen uit twee berekeningsmethodes:
- Werkelijke kost: Hierbij baseer je de berekening op de effectieve kosten. De car policy moet wel vastleggen dat deze kosten door de werkgever worden vergoed en dat ze niet al deel uitmaken van een huur- of leasingcontract.
- Forfaitaire waarde: Hierbij maak je een onderscheid tussen gehuurde of geleasde wagens en voertuigen die via financiële leasing, krediet of eigen middelen zijn aangeschaft. Deze methode bestaat uit:
- Een vaste component: gebaseerd op het aantal kilometers voor woon-werkverkeer.
- Een variabele component: een forfaitair vastgesteld aantal privékilometers.
Er moet consistent eenzelfde methode worden toegepast:
- ofwel een vaststelling van het mobiliteitsbudget per individuele werknemer;
- ofwel op basis van de referentiewagen die geldt voor de functiecategorie waartoe de werknemer behoort.
De gemaakte keuze geldt voor een periode van drie jaar.
Kan ik online betalen met mijn koopkrachtpremie?
Ja, er kan ook online betaald worden met de koopkrachtpremie.
Moet ik alle medewerkers dezelfde opties bieden binnen Pluxee Mobility?
Nee, je kan verschillende mobiliteitsbudgetten combineren en bijvoorbeeld bepaalde werknemers een woon-werkverkeerbudget aanbieden, en aan andere een federaal mobiliteitsbudget ter vervanging van een bedrijfswagen. Binnen een bepaald mobiliteitsbudget kan je de opties ook aanpassen in functie van het profiel van je werknemer. Je stelt de regels op in het kader van je volledige mobiliteitsplan van je bedrijf.
Waar kunnen mijn medewerkers de kaart gebruiken?
Een reis met de NMBS, MIVB of De Lijn boek je gewoon in de Pluxee Mobility-app. Andere trajecten, ook in het buitenland, betaal je met je virtuele kaart op de website van de operator. Heb je Pluxee Mobility LITE zonder geïntegreerde betaalkaart? Dan kan je in de app een terugbetaling aanvragen voor persoonlijke uitgaven. Bied je ook een fysieke kaart aan? Dan betalen werknemers snel en makkelijk bij alle mobiliteitsaanbieders binnen het Mastercard-netwerk. Als werkgever kan je ook bepaalde aanbieders uitsluiten, voor een mobiliteitspakket op maat van je bedrijf.
Waarom zou ik als werkgever kiezen voor Pluxee Mobility? Wat zijn mijn voordelen?
Verminder de administratieve rompslomp die komt kijken bij het verwerken van mobiliteitsuitgaven. Met Pluxee Mobility beheer je alles via één centrale tool. Bied je medewerkers meer flexibiliteit waardoor je een aantrekkelijkere werkgever wordt. Daarnaast maak je je mobiliteitsbeleid duurzamer en verlaag je de CO2-uitstoot van je bedrijf.
Wat zijn de voordelen voor mijn werknemers met Pluxee Mobility?
De mobiliteitsvoorkeuren zijn sterk veranderd. De fiets maakt steeds vaker deel uit van het woon-werkverkeer en jongeren halen minder snel een rijbewijs. Je werknemers verkiezen een werkgever die mee geëvolueerd is en mobiliteit-op-maat aanbiedt. Een gebruiksvriendelijke app waarin ze hun verplaatsingen snel kunnen regelen, is dan ook een pluspunt.
Welke bedrijven kunnen beroep doen op de "chèque-formation"?
Alle kmo’s** uit alle sectoren, met 1 hoofdzetel in het Franstalige Waalse Gewest, uitgebaat door een fysieke persoon die al of niet een handelaar, een commercieel bedrijf, een openbaar bedrijf met commerciële vorm, een Europese groep met economische belangen of een groep met economische belangen is. Al deze ondernemingstypes kunnen aanspraak maken op de "chèque-formation".
** Volgens de Europese definitie is een kmo een bedrijf dat:
- minder dan 250 werknemers voltijds tewerkstelt
- een omzet van minder dan 40 miljoen euro heeft of een totaalbalans van minder dan 27 miljoen euro
- niet voor meer dan 25% in handen is van een of meerdere ondernemingen die zelf geen kmo’s zijn.
Hoe word ik partner van Pluxee?
Word partner van Pluxee door ons contactformulier in te vullen of neem rechtstreeks contact met ons op via e-mail op infopartners@sales.pluxee.be of telefonisch op 02/547.55.95. En goed nieuws: Pluxee-partner worden is helemaal gratis!
Hoe kan ik iemand klant maken van Pluxee?
Via onze portaalsite voor partners kan je iemand automatisch klant maken van Pluxee door meteen het gewenste product te activeren. Je kan hiervoor ook contact opnemen met je vaste contactpersoon, via een e-mail op infopartners@sales.pluxee.be of via een telefoontje naar 02/547.55.95.
Wat zijn de voordelen als ik partner word van Pluxee?
Als partner van Pluxee krijg je een vaste contactpersoon en geniet je van de ondersteuning en het advies op maat van onze deskundigen Audrey en Kristof.
Op onze portaalsite voor partners kan je de follow-up van je klanten 24/7 snel en eenvoudig beheren.
Je beschikt ook over digitale tools voor jou en je klanten.
Tot slot heb je recht op een compensatie op maat.
En dat krijg je als exclusieve partner van Pluxee allemaal volledig gratis!
Wat zijn de specifieke voordelen van Pluxee voor mijn klanten?
Als je voor Pluxee kiest, profiteren je klanten van de expertise van 's werelds meest toonaangevende partner voor werknemersvoordelen en medewerkersbetrokkenheid. We bieden hen kwalitatieve oplossingen aan:
- Al hun extralegale voordelen samen op één kaart: de Pluxee Card, in Europa gemaakt van rPVC (de enige kaart op de markt!),
- Een groot netwerk van aangesloten handelszaken, met de mogelijkheid om te betalen via Payconiq, online en op bezorgplatforms (Uber Eats, Deliveroo en Takeaway),
- De app Pluxee BE om hun saldo te raadplegen en eenvoudig hun transacties en pincode te beheren.
Pluxee helpt je klanten bij hun HR-uitdagingen en laat hen nog meer profiteren van alles wat echt belangrijk is in het leven.
Waarom zou ik mijn klanten extralegale voordelen aanbieden en welke zijn dat dan?
Extralegale voordelen zijn fiscaal veel interessanter dan een verhoging van het brutoloon. Hiermee kunnen je klanten het salarispakket van hun werknemers optimaliseren om hun koopkracht te vergroten.
Pluxee biedt een breed scala aan extralegale voordelen aan die aanpasbaar zijn aan de behoeften van je klanten:
- De maaltijdcheques Pluxee Lunch
- De ecocheques Pluxee Eco
- De cadeaucheques Pluxee Cadeau
- De sport- en cultuurcheques Pluxee Sport & Culture
- Onze mobiliteitsoplossing Pluxee Mobility
Ook je klanten met het statuut van zelfstandige bedrijfsleider kunnen zichzelf Pluxee Lunch, Pluxee Eco, Pluxee Cadeau* en Pluxee Sport & Culture toekennen.(*alleen in geval van relatiegeschenken)
Hoe kan ik me inschrijven en opnieuw inschrijven?
Om u te registreren, nodigen wij u uit om het onlineformulier in te vullen door op deze link te klikken
Zodra uw aanvraag is verwerkt, ontvangt u een aanmeldingsbevestiging en de bestelprocedure.
Welke werknemers kunnen gebruik maken van de "chèque-formation"?
Om een "chèque-formation" te kunnen gebruiken, moet een werknemer:
- Gebonden zijn aan een arbeidscontract met een kmo
- Interimbediende zijn in de kmo op het ogenblik van de opleiding
- Als zelfstandige in hoofdberoep inschreven zijn bij het RSVZ – Rijksinstituut voor de Sociale Verzekeringen der Zelfstandigen als gerant, bestuurder of actieve partner en zijn activiteit uitoefenen in een hoofdzetel binnen het Franstalige Waalse Gewest
- De meewerkende, bij het RZVZ ingeschreven echtgeno(o)t(e) zijn van de zelfstandige in hoofdberoep
- Zelfstandige in bijberoep zijn (minstens al 6 maanden)
Hoe vraagt u de gebruikscode aan?
De "chèques-formation" zijn virtueel en de gebruikscode maakt ze concreet. Dit is een 8-cijferige code, die u via verschillende kanalen verkrijgt:
- Via de voiceserver:
- Bel 02/547 55 79;
- Voer uw geheime code (5 cijfers) in, beschikbaar op de betalingsbevestiging;
- Selecteer Optie 2 > Optie 1 > Optie 1.
- Via uw Beveiligde zone SoEasy > Vraag een gebruikscode aan:
- Vul de tabel in met het gewenste aantal cheques;
- Valideer;
- De code verschijnt onderaan de pagina.
De code komt overeen met het aantal "chèques-formation" dat u nodig heeft voor een bepaalde opleiding. Vergeet niet om deze code aan de opleider door te geven op de eerste dag van uw opleiding.
Op hoeveel virtuele "chèques-formation" en "chèques-formation langues" heeft een bedrijf of een zelfstandige recht per kalenderjaar?
Het aantal virtuele cheques dat u kan bestellen per kalenderjaar, varieert in functie van de omvang van uw bedrijf:
- 80 "chèques-formation" en 20 "chèques-formation langues" voor een fysiek persoon of een eenmanszaak
- 100 "chèques-formation" en 25 "chèques-formation langues" per zelfstandige (maximum 4 per bedrijf) voor een bedrijf dat uitsluitend uit zelfstandigen bestaat
- 400 "chèques-formation" en 100 "chèques-formation langues" voor een bedrijf met 2 tot 50 voltijdse werknemers die ingeschreven zijn bij de RSZ.
- 600 "chèques-formation" en 150 "chèques-formation langues" voor een bedrijf met 51 tot 100 voltijdse werknemers die ingeschreven zijn bij de RSZ.
- 700 "chèques-formation" en 175 "chèques-formation langues" voor een bedrijf met 101 tot 200 voltijdse werknemers die ingeschreven zijn bij de RSZ.
- 800 "chèques-formation" en 200 "chèques-formation langues" voor een bedrijf met 201 tot 250 voltijdse werknemers die ingeschreven zijn bij de RSZ.
Hoe Pluxee opleidingscheques contacteren?
Een vraagje ?
Contacteer de dienst voor Pluxee opleidingscheques gerust
- via e-mail: chequeformation@care.pluxee.be
- via telefoon: +32 25 47 55 86
U kunt ook meer informatie vinden op de website van Forem.
Hoe maak ik mijn account aan op Pluxee Clients Portal?
Na het openen van je klantenaccount op onze e-commerce site, ontvang je een Welkomstmail met een link waarmee je je account kan aanmaken voor je Pluxee Clients Portal Klantenzone.
Zodra je account is aangemaakt, kan je rechtstreeks verbinding maken op Pluxee Clients Portal om je cheques te bestellen en te beheren.
Vergeet niet je spams te controleren als de Welkomstmail niet in je mailbox aankomt. Het e-mailadres dat je invoert bij het openen van je klantenaccount, is het adres waarop je deze e-mail ontvangt.
Stel het aanmaken van je Pluxee Clients Portal-account niet uit. De link vervalt na 5 dagen.
Ik ontvang geen e-mail om mijn Pluxee Clients Portal account aan te maken
Vergeet niet je spams te controleren als de Welkomstmail niet in je mailbox aankomt. Het e-mailadres dat je invoert bij het openen van je klantenaccount, is het adres waarop je deze e-mail ontvangt.
Als je onze e-mail ondanks alles niet binnen 24 uur hebt ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice om deze opnieuw te laten verzenden: 02/547.54.45.