Sodexo Benefits and Rewards Services wordt Pluxee!
9 juli 2024
De activiteit Benefits and Rewards Services van Sodexo, de leidende partner in werknemersvoordelen en medewerkersbetrokkenheid, krijgt een nieuw merk, Pluxee
- Om bedrijven nog beter te ondersteunen bij veranderingen op de werkvloer, en bij evoluerende verwachtingen rond welzijn en voldoening op het werk.
- Om nog sterker te kunnen groeien door meer waarde te creëren voor al zijn partners.
- Om zich voor te bereiden op de spin-off en beursgang die Sodexo aankondigde op 5 april 2023.
- Pluxee wordt in België gelanceerd in december 2023.
Aurélien Sonet, CEO bij Pluxee legt uit: “Pluxee is een nieuw digitaal, optimistisch en vernieuwend merk dat onze visie en sterke ambities in een groeiende markt perfect weerspiegelt. Met dit nieuwe merk vallen we meteen op. Met onze sterkere identiteit maken we nog meer het verschil voor onze klanten en partners. Het helpt ons ook om nieuwe talenten aan te trekken, zeker digitale profielen.”
Waarom precies een nieuw merk?
Pluxee, de uitgelezen partner voor een sterkere en digitale werknemerservaring in bedrijven
- Met deze nieuwe identiteit wil de Benefits and Rewards Services-activiteit zich nog sterker onderscheiden in een zeer dynamische markt.
- Pluxee helpt klanten om hun werkgeversmerk te promoten via innovatieve en gepersonaliseerde oplossingen voor hun medewerkers.
- Pluxee wil elke werknemer helpen om beter te genieten van wat écht telt in het leven.
-
Pluxee, een toonaangevende speler in 31 landen, heeft alles in huis om het potentieel van deze groeiende en onderbelichte markt te benutten: bijna 45 jaar aan knowhow, sterke resultaten, de visie en het langetermijnengagement van de hoofdaandeelhouder (de familie Bellon). En niet te vergeten: zijn engagementen rond Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, de drijfveer achter elke actie van zijn medewerkers.
Pluxee : ondersteund door een ambitieus strategisch plan
Als deel van het strategisch plan voor 2025, wil Pluxee in de eerste plaats:
- Zijn historische activiteiten – de markt van maaltijd- en voedingsvoordelen – versneld laten groeien, vooral door een groter bereik bij kmo’s.
- Zijn aanbod rond welzijn, cadeaus, mobiliteit, koopkrachtversterkende diensten en medewerkersbetrokkenheid uitbreiden.
- Zijn diensten nog toegankelijker maken voor werknemers van klanten via één centraal digitaal platform.
- Een gelijke én gebruiksvriendelijke toegang garanderen voor alle begunstigden van zijn Public Benefits-producten.
Om die doelen te bereiken, zal Pluxee elk jaar 10% van zijn omzet investeren in technologie, tot 2025.
Pluxee, een nieuw merk dat een autonome strategie ondersteunt
- Pluxee is een modern digitaal merk dat de visie, ambitie en positionering van de activiteit weerspiegelt, in het kader van de spin-off die in april 2023 werd aangekondigd door Sodexo Group.
-
Pluxee krijgt een eigen bestuur met eigen middelen om zijn strategische plan uit te rollen.
Pluxee creëert waarde voor alle betrokken partijen:
- Voor de 500.000 bedrijven die klant zijn bij Pluxee, door nog completere en gevarieerdere oplossingen aan te bieden. Zij krijgen toegang tot een efficiënt en aantrekkelijk digitaal ecosysteem.
- Voor de 36 miljoen consumenten. Dankzij gepersonaliseerde diensten krijgen ze meer vrijheid, koopkracht én de mogelijkheid om verantwoorde keuzes te maken. 6 miljoen mensen gebruiken deze diensten in Brazilië, 5 miljoen in Frankrijk en meer dan 3,5 miljoen in India.
- Voor de meer dan 1,7 miljoen partner-handelaars: om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken, meer verkoop te realiseren en via data hun klanten beter te helpen en begrijpen.
- Voor openbare besturen: om hen helpen te vernieuwen op een sociale manier. Zij kunnen sneller en makkelijker inspelen op nieuwe verwachtingen van werknemers en zelfstandigen, hun sociale bijstand beter beheren of uitgaven bijsturen in een specifiek domein, en zowel de werkgelegenheid als inzetbaarheid van hun actieve bevolking ondersteunen. In Europa beheert Pluxee jaarlijks 4 miljard euro aan sociale bijstand.
- Voor de 5.000 werknemers van Pluxee. Om hun het gevoel te geven dat ze er écht bij horen, wat versterkt wordt door de positieve impact die zij hebben op het leven van miljoenen mensen.
Pluxee, gecreëerd met steun van Conran Design Group Agency van de Havas Group, wordt stelselmatig uitgerold in de 31 landen waarin het bedrijf actief is, tegen eind 2023. Brazilië komt daarbij in augustus als eerste aan de beurt.